Rozmówca magazynu podkreślił, że kluczem do skutecznej pracy zespołów Customer Success w organizacji działającej globalnie jest połączenie standaryzacji procesów z elastycznością wdrożeniową.

– Stworzyliśmy globalny playbook, który definiuje etapy podróży klienta, ale to lokalne zespoły mają swobodę w tym, jak te cele osiągać. Dodatkowo zainwestowaliśmy w liderów, którzy rozumieją lokalny kontekst i potrafią łączyć go z kulturą organizacyjną firmy – wyjaśnił Gabriel Jarowski.

Z rozmowy wyłania się także obraz Customer Success jako strategicznej funkcji wspierającej rozwój całej firmy.

– W SALESmanago dział CS został ściągnięty do centrum organizacji. To nie jest satelita, tylko część silnika wzrostu. A to wymagało kompletnej transformacji: od onboardingu, przez edukację klienta, po analitykę i działania retencyjne – zaznaczył VP of Customer Success.

Dodał, że największą zmianą było zbudowanie zespołu specjalistów od danych i insightów, którzy wspierają codzienną pracę CSM-ów.

– Dzięki temu wiemy, gdzie klient naprawdę osiąga wartość biznesową, a gdzie trzeba szybko reagować – powiedział Gabriel Jarowski.

Na pytanie, czym jest dla niego długotrwały sukces klienta, odpowiedział:

– To nie jednorazowa satysfakcja, ale systematyczne osiąganie ewoluujących celów dzięki współpracy z nami. Jeśli klient rośnie dzięki naszej platformie – rośniemy razem z nim.

Dodał, że najlepsze firmy na świecie odnoszą sukces, bo sprzedają experience, a nie tylko produkt.

– I właśnie to podejście wyróżnia najlepsze zespoły Customer Success – podsumował rozmówca magazynu.S

Cała rozmowa na łamach aktualonego numeru magazynu „Customer Success Manager”.

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone