Customer Experience Manager
Customer Success Manager

01/2024

Kup ten numer e-magazynu! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Customer Success po przejściach, czyli wydajna praca w okrojonym zespole
Startup Pilot.com między lipcem 2021 a październikiem 2023 przeanalizował stanowiska najczęściej redukowane w trakcie masowych zwolnień w startupach technologicznych w USA. Działy Customer Success zajęły niechlubne pierwsze miejsce z redukcją na poziomie średnio 53 proc. zespołu...
Traktujemy Customer Success jako filozofię
Customer Experience Department, którym zarządza zajmuje się obsługą ponad 800 największych klientów usługi GetResponse MAX. Kluczowe - jak twierdzi - w całym procesie obsługi jest wsparcie posprzedażowe. Choć jego zespół odchodzi powoli od tradycyjnego wsparcia i coraz bardziej koncentruje się na tym, jak może pomóc klientom w osiągnięciu ich celów biznesowych... Rozmowa z Igorem Orlickim, Head of MAX Customer Success & Support w GetResponse, Project Lead at UniLight
Wartość spotkania Business Review, czyli dlaczego warto spotykać się z klientami regularnie
Spotkania typu QBR (ang. Quarterly Business Review), czy - tak jak nazywa je zespół GetResponse - BRM (ang. Business Review Meeting), to świetna okazja, by wzmocnić relacje z klientami z przypisanego portfolio. Ale czy nie wystarczą zwykłe maile?...
Onboarding - wiele dróg, jeden cel
Jak powinno wyglądać dobre wdrożenie klienta w ramach platformy do e-mail marketingu? Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy dostawca oprogramowania inaczej definiuje sukces tego procesu. Podobnie każdy klient indywidualnie określa swoje cele i przynosi na pierwsze spotkanie z dostawcą różne projekty i potrzeby...
Najlepsze praktyki w budowaniu relacji z klientem
Budowanie trwałych relacji z klientem to podstawa sukcesu każdej firmy. Kluczowe jest to, aby klient nie tylko zrozumiał, jak korzystać z oferowanych narzędzi, ale również czuł się wspierany na każdym etapie współpracy. Aby tego dokonać, konieczne jest przyjęcie strategicznego podejścia do zarządzania relacjami, które uwzględnia specyfikę każdego z etapów ścieżki współpracy...
Jak zarządzać emocjami w procesie obsługi klienta?
W każdej interakcji z klientem, niezależnie od tego, czy jest to rozmowa telefoniczna, e-mail czy bezpośrednie spotkanie, kluczowe jest zrozumienie jego emocji. Klient może odczuwać ich całe spektrum: być zły, sfrustrowany, zdezorientowany lub wręcz przeciwnie - pozytywnie nastawiony i pełen entuzjazmu. Zadaniem profesjonalistów w obsłudze klienta, jest dostosowanie podejścia do emocji klienta...
Rola CSM w dosprzedaży i sprzedaży krzyżowej
W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym rola Customer Success Managera staje się coraz bardziej kluczowa, szczególnie w kontekście identyfikacji szans dosprzedaży (upsellingu) i sprzedaży krzyżowej (cross- sellingu). Przesuwa się też coraz bardziej z tej postrzeganej jako wsparcie klienta, do tej pojmowanej jako dedykowany doradca biznesowy...
Jak wspierać sukces klienta i na jakie metryki warto zwrócić uwagę analizując wsparcie produktowe?
W tematyce Customer Success bardzo dużo mówi o sukcesie klienta, pracy CSM-ów z klientem, aby osiągnąć ich cele biznesowe. Mniej uwagi natomiast poświęca się zespołom technicznym, pracującym u boku Customer Success Managerów / Customer Experience Managerów, które tak naprawdę są podstawowymi filarami budowania relacji z użytkownikiem...
Czy ktoś naprawdę poleca twój produkt cioci Jadzi?
Net Promoter Score (NPS) stał się ulubioną metryką firm SaaS, ale czy naprawdę mówi nam wszystko o lojalności klientów? Pomimo swojej popularności i prostoty, pytanie “Czy poleciłbyś nasz produkt?” może być zbyt powierzchowne, zwłaszcza w kontekście złożonych relacji B2B...
Sekret sukcesu CSM, czyli poranne nawyki
Wprowadzenie skutecznych porannych rytuałów może wydawać się kolejnym zadaniem do wykonania w napiętym harmonogramie. Czy jednak nie warto zainwestować w taki rytuał, który przygotuje nas na wyzwania dnia? Jakie nawyki mogą naprawdę pomóc w budowaniu silniejszych relacji z klientami i zwiększaniu naszej efektywności?...
Budujcie szacunek i zaufanie do siebie w oczach swoich klientów
W jego ocenie Customer Success to zaufany doradca, ponieważ w wysyconym konkurencją rynku wiedza i doświadczenie biznesowe stają się głównym wyróżnikiem. Nie liczy się - jak twierdzi - to, co klient może teoretycznie osiągnąć z produktem, ale to, co faktycznie osiąga. A to co osiąga - dodaje - najczęściej jest zasługą zespołu CS. Na 10 pytań odpowiada Michał Wojnarowski, Customer Success Director w Sport Alliance - Head of Customer Success PG1.0

"Customer Success Manager" to pierwszy w Polsce magazyn o tematyce Customer Success.

Integralną częścią e-magazynu „Customer Success Manager" jest internetowa platforma INSIGHT (dostępna wyłącznie dla prenumeratorów PREMIUM). To w niej publikowane są dodatkowe treści - warsztaty, raporty, badania i trendy.

Warto zostać prenumeratorem, ponieważ prenumeratorzy otrzymują dostęp nie tylko do e-magazynu „Customer Success Manager”, ale także do e-wydań magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Ponadto prenumeratorzy otrzymują na wskazany adres lub do wskazanego Paczkomaty InPost papierowe wydanie magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Więcej szczegółów na temat prenumeraty na podstronie csmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Customer Success Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz dostęp do sześciu numerów e-magazynu „Customer Success Manager” oraz wszystkich e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie csmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?