Customer Experience Manager
Customer Success Manager

01/2024

Kup ten numer e-magazynu! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Customer Success po przejściach, czyli wydajna praca w okrojonym zespole
Startup Pilot.com między lipcem 2021 a październikiem 2023 przeanalizował stanowiska najczęściej redukowane w trakcie masowych zwolnień w startupach technologicznych w USA. Działy Customer Success zajęły niechlubne pierwsze miejsce z redukcją na poziomie średnio 53 proc. zespołu...
Traktujemy Customer Success jako filozofię
Customer Experience Department, którym zarządza zajmuje się obsługą ponad 800 największych klientów usługi GetResponse MAX. Kluczowe - jak twierdzi - w całym procesie obsługi jest wsparcie posprzedażowe. Choć jego zespół odchodzi powoli od tradycyjnego wsparcia i coraz bardziej koncentruje się na tym, jak może pomóc klientom w osiągnięciu ich celów biznesowych... Rozmowa z Igorem Orlickim, Head of MAX Customer Success & Support w GetResponse, Project Lead at UniLight
Wartość spotkania Business Review, czyli dlaczego warto spotykać się z klientami regularnie
Spotkania typu QBR (ang. Quarterly Business Review), czy - tak jak nazywa je zespół GetResponse - BRM (ang. Business Review Meeting), to świetna okazja, by wzmocnić relacje z klientami z przypisanego portfolio. Ale czy nie wystarczą zwykłe maile?...
Onboarding - wiele dróg, jeden cel
Jak powinno wyglądać dobre wdrożenie klienta w ramach platformy do e-mail marketingu? Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy dostawca oprogramowania inaczej definiuje sukces tego procesu. Podobnie każdy klient indywidualnie określa swoje cele i przynosi na pierwsze spotkanie z dostawcą różne projekty i potrzeby...
Najlepsze praktyki w budowaniu relacji z klientem
Budowanie trwałych relacji z klientem to podstawa sukcesu każdej firmy. Kluczowe jest to, aby klient nie tylko zrozumiał, jak korzystać z oferowanych narzędzi, ale również czuł się wspierany na każdym etapie współpracy. Aby tego dokonać, konieczne jest przyjęcie strategicznego podejścia do zarządzania relacjami, które uwzględnia specyfikę każdego z etapów ścieżki współpracy...
Jak zarządzać emocjami w procesie obsługi klienta?
W każdej interakcji z klientem, niezależnie od tego, czy jest to rozmowa telefoniczna, e-mail czy bezpośrednie spotkanie, kluczowe jest zrozumienie jego emocji. Klient może odczuwać ich całe spektrum: być zły, sfrustrowany, zdezorientowany lub wręcz przeciwnie - pozytywnie nastawiony i pełen entuzjazmu. Zadaniem profesjonalistów w obsłudze klienta, jest dostosowanie podejścia do emocji klienta...
Rola CSM w dosprzedaży i sprzedaży krzyżowej
W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym rola Customer Success Managera staje się coraz bardziej kluczowa, szczególnie w kontekście identyfikacji szans dosprzedaży (upsellingu) i sprzedaży krzyżowej (cross- sellingu). Przesuwa się też coraz bardziej z tej postrzeganej jako wsparcie klienta, do tej pojmowanej jako dedykowany doradca biznesowy...
Jak wspierać sukces klienta i na jakie metryki warto zwrócić uwagę analizując wsparcie produktowe?
W tematyce Customer Success bardzo dużo mówi o sukcesie klienta, pracy CSM-ów z klientem, aby osiągnąć ich cele biznesowe. Mniej uwagi natomiast poświęca się zespołom technicznym, pracującym u boku Customer Success Managerów / Customer Experience Managerów, które tak naprawdę są podstawowymi filarami budowania relacji z użytkownikiem...
Czy ktoś naprawdę poleca twój produkt cioci Jadzi?
Net Promoter Score (NPS) stał się ulubioną metryką firm SaaS, ale czy naprawdę mówi nam wszystko o lojalności klientów? Pomimo swojej popularności i prostoty, pytanie “Czy poleciłbyś nasz produkt?” może być zbyt powierzchowne, zwłaszcza w kontekście złożonych relacji B2B...
Sekret sukcesu CSM, czyli poranne nawyki
Wprowadzenie skutecznych porannych rytuałów może wydawać się kolejnym zadaniem do wykonania w napiętym harmonogramie. Czy jednak nie warto zainwestować w taki rytuał, który przygotuje nas na wyzwania dnia? Jakie nawyki mogą naprawdę pomóc w budowaniu silniejszych relacji z klientami i zwiększaniu naszej efektywności?...
Budujcie szacunek i zaufanie do siebie w oczach swoich klientów
W jego ocenie Customer Success to zaufany doradca, ponieważ w wysyconym konkurencją rynku wiedza i doświadczenie biznesowe stają się głównym wyróżnikiem. Nie liczy się - jak twierdzi - to, co klient może teoretycznie osiągnąć z produktem, ale to, co faktycznie osiąga. A to co osiąga - dodaje - najczęściej jest zasługą zespołu CS. Na 10 pytań odpowiada Michał Wojnarowski, Customer Success Director w Sport Alliance - Head of Customer Success PG1.0

„Customer Success Manager” to pierwszy w Polsce magazyn o tematyce Customer Success i Customer Support. Integralną częścią e-magazynu „Customer Success Manager" jest internetowa platforma INSIGHT, gdzie publikowany jest magazyn. Prenumeratorzy PREMIUM, oprócz e-wydań, mają także dostęp do dodatkowych treści w działach: warsztaty, raporty, badania i trendy.

Prenumeratorzy (zarówno BASIC jak i PREMIUM) mają dostęp do wszystkich wydań specjalnych. Więcej szczegółów na temat prenumeraty - a w tym także na temat prenumeraty dla zespołów - na stronie csmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Customer Success Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz dostęp do sześciu numerów e-magazynu „Customer Success Manager” oraz wszystkich e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie csmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?