Dyrektor Customer Success w Sport Alliance dodał, że "nie liczy się to, co klient może teoretycznie osiągnąć z produktem, ale to, co faktycznie osiąga, a to co osiąga, najczęściej jest zasługą zespołu Customer Success.

- To Customer Success przekłada teoretyczne możliwości na praktyczne sukcesy, co prowadzi do zwiększenia retencji klientów, lojalności i przewagi konkurencyjnej. Inwestując w sukces klienta, firmy zapewniają swoim klientom realne osiągnięcia, które budują długoterminowe relacje i napędzają rozwój firmy - przyznał Michał Wojnarowski.

Customer Success Managerom radzi, aby budowali bliskie relacje ze swoimi klientami.

- Dużo z nimi rozmawiajcie, odwiedzajcie ich kiedy tylko jest to możliwe, interesujcie się ich biznesem. Musicie wiedzieć, z czego oni są rozliczani, i często zastanawiajcie się, jak możecie im pomóc. Budujcie szacunek i zaufanie do siebie w oczach swoich klientów. Warto budować relacje z pracownikami klienta na różnych szczeblach w strukturze organizacyjnej - przyznał.

Dodał, że to pozwoli zdobyć szybki i szczery wgląd w plany klientów, zadać każde pytanie i zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania szczerej odpowiedzi.

- Pamiętajcie, że aby zbudować taką relację z klientem, konieczne jest, aby rozmowy z Wami były dla nich wartościowe. Pomagajcie im osiągnąć sukces, ale nie tylko sukces całej organizacji, lecz także sukces osób, z którymi się kontaktujecie. Dlatego na każde spotkanie musicie być dobrze przygotowani i mieć asa w rękawie. Tylko wtedy rozmowy będą miały dla nich wartość, a Wasze wsparcie będzie postrzegane jako kluczowe dla ich sukcesu - powiedział.S

Cała rozmowa na łamach pierwszego numeru e-magazynu "Customer Success Manager".

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone